3 Nisan 2009 Cuma

“Mavi” Renkte Kelebeğim…

Güldal Sönmezler

Hiç kelebek olmayı düşündünüz mü? Ben düşündüm. Olabildiğince özgür olarak yeryüzüne üstten bakmayı isterdim aslında. Önümde ne bir engel olurdu ne de beni yolumdan döndürecek bir şey. İki günlük ömrümü yaşardım doyasıya. Bana verilen ne bir görev olurdu ne de bir sınır. Kimse bana karışamaz, beni yönetemezdi. Hayatın o kötü yönleriyle tanışmazdım hiç. Canım yanmazdı arkama dönüp baktığımda. Çünkü önümde daha çok yol vardı. Özler miydim acaba doğduğum yeri? Pişman olur muydum insan olamamaktan? Sanmıyorum. Herkesin yıllardır uğraşıp hala tam olarak elde edemediği bir şeye sahip olurdum sonuçta: ‘‘Özgürlüğe’’.
1982’de ‘‘Hadi Çaman-7 Tepe Oyuncuları’’ tiyatrosunun sahneledikleri ilk eser ‘‘Kelebekler Özgürdür’’ uzun yıllar gündemde kalmayı sürdürmüştür. ‘‘Kelebekler Özgürdür’’eseri bambaşka bir şeymiş Hadi Çaman için. Kendisini öylesine kaptırırmış ki rolüne, gerçek bir kelebek gibi düşünürmüşsünüz Çaman’ı. Uğruna eserler yapılıyor ve insanlar bundan hoşlanıyorsa o zaman gerçekten özgürdür kelebekler .
Göz aydınlatıcı renkleri ve uçuşlarıyla hayatımıza renk katan kelebekler hepimiz için hoştur aslında. Ben şuana kadar kelebek görünce gülümsemeyen yada korkan birini görmedim. Siyah renkte olanları bile güzeldir. Dışı her ne kadar siyah olsa da içi cıvıl cıvıldır aslında.Yanımdan geçen her kelebek bir daire çizer etrafımda. Sanki bir şey anlatmaya çalışır.
O güzel kanatlarını çırparken içim bir hoş olur aslında. Bir derdim varsa unuturum o anlığına. Bazıları inanmasa da benim hayallerimde, bir şarkı dizesinde yada bir şairin dizesinde özgürdür kelebekler.
Herkes kelebekler kadar özgür olsun. Dertsiz, sıkıntısız, aşk acısız, aldatmasız olsun. Unutun bir defalık bütün o can sıkıcı şeyleri. Hayalinizde de olsa dertsiz, tasasız, umutlu olun. Sıkmayın kendinizi. Onca yılınızdan bir saniyenizi tamamiyle mutlu olmak için kendinize ayırın.
Gece olunca çöken karanlığa güneş siz olun. Yalnız başına olsanız da karanlıkta yüksekten ışığınızla uçun. Olanca gücünüzle amacınız için yürüyün. Olmak istediğiniz renkte “kelebek” olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder